tisdag 25 juni 2024

Midsommar 2024 och Dag1, 25M

Midsommar på Granholmen med vännerna i Queen och Relax

Vi seglade från Ekholmen på morgonen och mötte upp Robban och Martina, Leffe och _Christina plå

Granholmen. Där Vankades det lunchkorv och trevligt samkväm med både musikquiz och sång och

Gitarrspel in på småtimmarna. På morgonen vid 08,00 var vi tvungna att flytta runt ön på grund av

Vinden som tvärvände. Vi fick plats , lite blåsigt men okej. Solen sken fint. Vi gjorde oss fina och åt en silllunch tillsammans i Queens stora sittbrunn. Ingen match för 6 pers. Efter lunchen tog vi det lite lugnt och njöt av tillvaron och solen. Vi åt sedan gemensam grillmiddag på dito båt och fortsatte till 23,00 isch.

På morgonen den 21 åkte Idehlfix vidare mot nya äventyr. Vi seglade över Nämndöfjärden mot Utö.

Halvägs började det blåsa och regnet hängde i luften. Vi tog in focken och åt lite lunch. När vi kom i lä bakom en ö tog vi storen och gick för maskin till Utö hamn. Vi hade tur att få en fin plats. Imorgon väntar en ny hamn. Vi vet inte riktigt var ännu. :-)